Warszawa, 27 czerwca 2025 r. – LM PAY, wiodąca polska firma FinTech, oferująca specjalistyczne rozwiązania finansowe dla medycyny i estetyki, publikuje audytowane wyniki za 2024 rok. Na rynku, gdzie prywatna opieka zdrowotna jest droga, ubezpieczenia pokrywają jedynie część kosztów, a dostęp do publicznej służby zdrowia utrudniają długie kolejki, LM PAY ułatwia dostęp do niezbędnych usług dzięki elastycznym modelom finansowania – korzyść zarówno dla pacjentów, jak i klinik.
Silny wzrost potwierdzony audytem w roku finansowym 2024
Zgodnie z audytowanymi sprawozdaniami finansowymi, LM PAY w 2024 roku kontynuował udaną ścieżkę wzrostu. Przychody wzrosły o 29%, osiągając 22,7 mln PLN (ok. 5,3 mln EUR). Szczególnie pozytywnie rozwinął się wynik operacyjny (EBIT), który zwiększył się ponad 35-krotnie – z 0,2 mln PLN (0,04 mln EUR) do 7,0 mln PLN (1,6 mln EUR). Napędem tego rozwoju była rozbudowa sieci partnerów oraz rosnący popyt na usługi beauty i medyczne w Polsce. Wzrosła także lojalność klientów: udział powracających klientów zwiększył się nieznacznie z 29% do 30%. Łączna liczba obsłużonych klientów wzrosła o 16%, osiągając w 2024 roku 38,5 tys.
Wzrost sprzedaży w I kwartale 2025 roku (dane wstępne)
Wzrost utrzymał się również w pierwszym kwartale 2025 roku: przychody wyniosły 7,2 mln PLN (1,7 mln EUR), co oznacza wzrost o 22% w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego. EBIT nieznacznie spadł o 4% do 2,2 mln PLN (0,53 mln EUR), głównie z powodu kosztów rozwoju produktów oraz rozszerzenia partnerstw dystrybucyjnych w sektorze bankowym i ubezpieczeniowym. Spółka postrzega to jako przejściowe zjawisko.
Pozytywne prognozy na 2025 rok
W całym 2025 roku LM PAY prognozuje silny wzrost wolumenu kredytów, który ma osiągnąć poziom 130–170 mln PLN (30,4–39,8 mln EUR). Przychody oczekiwane są w przedziale 32–42 mln PLN (7,5–9,8 mln EUR), a EBIT ma wynieść 7–12 mln PLN (1,6–2,8 mln EUR).
Cele te są wspierane przez strategię firmy, ukierunkowaną na wzrost strumieni przychodów i rozwijanie relacji z wysokodochodowymi partnerami biznesowymi. LM PAY aktywnie skaluje sieć sprzedaży i poszerza udział w rynku we współpracy z nowymi i istniejącymi partnerami z sektora bankowego oraz ubezpieczeniowego. Kontrola kosztów i działania refinansowe mają również poprawić rentowność operacyjną.
Zgodnie z tą strategią LM PAY wprowadza nowe produkty, takie jak Secure Pay i Medipay Mobile by VISA, oraz wkracza na rynek ubezpieczeń samochodowych. Inicjatywy z obszaru InsurTech mają wzmocnić pozycję rynkową spółki i napędzić wzrost przychodów.
Zaproszenie na spotkanie wynikowe i jesienną konferencję
Zarząd zaprezentuje wyniki finansowe i prognozy podczas spotkania inwestorskiego 9 lipca o godz. 11:00, organizowanego przez MWB Research. Zainteresowani inwestorzy i dziennikarze mogą się zarejestrować pod adresem:
https://research-hub.de/events/registration/2025-07-09-11-00/Y00-GR
LM PAY weźmie także udział w jesiennej konferencji EquityForum we Frankfurcie w dniach 1–2 września.
O LM PAY
LM PAY S.A. to dynamicznie rozwijająca się spółka FinTech, specjalizująca się w embedded finance dla sektora medycznego i estetycznego. Innowacyjna platforma LM PAY jest zintegrowana z systemami ponad 13 000 klinik i salonów beauty w Polsce. Uproszcza finansowanie dla pacjentów i zapewnia szybkie płatności dla usługodawców.
Firma współpracuje z czołowymi graczami rynkowymi i ma ponad dziesięcioletnie doświadczenie w Polsce. Notowana na giełdzie w Düsseldorfie (ISIN: PLLMPAY00016), LM PAY jest dobrze przygotowana do międzynarodowej ekspansji. Oprócz głównych segmentów, spółka rozszerza ofertę embedded finance na usługi prawne oraz InsurTech, oferując finansowanie w punkcie sprzedaży produktów ubezpieczeniowych we współpracy z brokerami i towarzystwami ubezpieczeniowymi.
Kontakt dla inwestorów i mediów finansowych w Polsce:
LM PAY S.A.
Grzegorz Pieszak
tel. +48 881 780 994
grzegorz.pieszak@lmpay.pl